5 Temmuz 2010 Pazartesi

Geliş ve ilk günler

Herkese merhaba,

Bu sayfadan, Slovakya'ya ait izlenimlerimi ve yaşadıklarımı mümkün olduğunca sıkça anlatmaya çalışacağım.

Kosice'ye (Koşise diye okunuyor) gelişim Budapeşte üzerinden oldu, önce İstanbul'dan Budapeşte'ye, oradan da bir otobüs ile Kosice'ye vardım. İlk öğrendiklerimden biri su alırken üzerini okumak gerektiği oldu:
Budapeşte'de havaalanında bavullarla koşturup, bineceğim otobüsü ararken, bir büfeden su aldım, o da gitti maden suyu çıktı. O gün üzerinde çok durmadım ancak sonra gördüm ki marketlerde maden suyu çeşidi hayli fazla iken bazen su bitmiş bile olabiliyor. Buralarda çoğunlukla maden suyu gibi gazlı bir su içiyorlar. Ancak özetle su alınacaksa üzerinde "Neperliva" yazması lazım..

Budapeşte'den Kosice'ye bizi götürecek olan otobüste benimle beraber 2 kişi daha vardı, ve biri Türk'tü gerçi o da Presov'a (Preşov) gidiyordu. Ondan (Oğuz) öğrendiğim kadarı ile Presov'da 3-4 Türk var, Kosice'de (230.000 nüfuslu bir yer) ise benden başka bir Türk daha var ama henüz görmedim. Oğuz ile karşılaşmamız (raslantı demek zor geliyor) bayağı iyi oldu, hem tanışmış olduk hem de daha ilk günden bayağı miktarda direkt bilgi aldım, ulaşım, şehir, vs..

O gün akşam saatlerinde Kosice'ye vardık, Oğuz'u babası alıp Presov'a götürecekti, beni de davet ettiler, o gece onlarda kaldım. Ertesi gün de biraz Presov'u gördüm, Kosice'ye 15-20 dak. uzaklıkta daha ufakça bir şehir.

Presov'da ana cadde..

Oğuz'ların orada dondurma ve giyim ile ilgili mağazaları var, yaklaşık 2 senedir de buradaymış. Sonra beni Kosice'de kalacağım yere bıraktı.


Presov'dan Kosice'ye giderken..


Yukarıdaki resimde yanı mavi renkli olan bina ilk günlerde kaldığım otel. Merkeze oldukça yakın bir yerde (Sturova Ulica.) (Ulica Cadde demek). Odada tavandaki pencereler sayesinde her sabah 4:30'da güneş doğarken uyanabiliyordum. Ama yine de fazla pahalı olmamasına rağmen rahat ve sakindi. İlk günlerde daha çok oturma izni evraklarımı tamamlayayım, otobüse binmeyi öğreneyim, sağlık taramasından geçeyim gibi hedeflerim vardı.

İlk başta dikkatimi çekenler:
Bisiklet kullanımı yaygın sayılır, (ileride işe giderken kullanabilirim diye umuyorum).

Yaya geçidinde arabalar kesinlikle durup yayalara yol veriyor, hızlanıp geçeni henüz görmedim. (Neyse ki Türkiye'de yetişmiş bir yaya olarak kısa sürede bu duruma uyum sağladım).

Korna kullanımı: İlk kez korna sesi duyduğumda çok şaşırdım, varışımdan bu yana 3-4 gün geçmişti, şimdi ise yaklaşık 40 günde 5 kereden fazla korna duymadım. Burada kornayı hakikaten önemli bir şey olursa kullanıyorlar, duyunca dönüp bakıyorsunuz.

Hafta sonları şehir tenhalaşıyor: Anladığım kadarı ile çoğunlukla şehir dışına gidiyorlar.


Kosice'de ana cadde (Hlavna)

Şehir merkezine doğru giderken..

Daha anlatacaklarım ve fotoğraflar var, onları da yakında yayınlarım..

18 yorum:

  1. resimler harika nihayet yazabildin merakla bekliyorum devamını

    YanıtlaSil
  2. nasil yani türk nüfusu bir elin parmaklarini gecemiyor mu? cok ilginc dogrusu. merakla yeni yazilarinizi bekliyoruz. blog dunyasina ve aramiza hos geldiniz:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BENIM HANIM SLOVAK AMA ÇOK GUZEL VE KULTURLU BIR ULKE ANLAYISLI TURKLERE KARSI

      Sil
  3. merhaba blogunuzla gece sayesınde tanıstım .ılgınc bır seruven olucak.

    YanıtlaSil
  4. biz de tesadüfen öğrendik blogunu,slovakyayı tanıtırsan ve yaşamını anlatırsan seviniriz,hepimizden sana sevgiler,bizi Slovakya'da temsil eden Türk olarak gurur duyduk,devamını bekliyoruz...

    YanıtlaSil
  5. Turklerin olmadigi bir yerde yasamyi hic istemezdim dogrusu. Allah yardimcin olsun, kolay gelsin, basarilar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 haftadır buradayım,buradaki insanları gördükten sonra emin olun türklerin varlığını hiç aramazsınız,insanları çok cana yakın,misafirperverlikte türklerden farkları yok ayrıca bir slovakla konuşurken kendinizi sanki bir türkle konuşuyormuş gibi hissedebilirsiniz.
      Slovakya otomotiv sanayinde şuan da müthiş bir atılımı var çünkü çok stratejik konumda.
      Çok ünlü otomobil üreticileri buraya yatırım yapıyor,ayrıca müthiş bir altyapı çalışması var,insanları ve yatırımları bu ülkeye çekmek için çok profesyonel çalışıyolar.
      Ayrıca insan sayısı bir değil,hlavna yani şehir merkezinde 3-4 tane türkish kebap dükkanı gördüm:) birisi shopping centerda.
      Yemek konusunda ilk günlerde sıkıntı çekersiniz oda sadece baharatlarına alışana kadar 5.günden sonra alışıyosunuz,bununla beraber yemek konusunda seçiciliğiniz varsa her çeşit yemek var.
      Fiyat olarak Türkiye ile Slovakya arasında EU ülkesi olmasına rağmen hiçbir fark yok.Türkiyede neye alıyosanız avro karşılığı buradada aynı.

      Sil
  6. GeCe gibi harika bi' anlatımınız var. Diğer ülkelere karşı hep meraklı olmuşumdur. Blogunuzu ilgiyle takip edeceğimden şüpheniz olmasın. Ben de yeni blog açtım. Gelişme zor olacak şüphesiz. Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  7. merhaba,nihayet bir site açmışsın,Ge'nin sitesinden öğrendim,Slovakya'daki hayatında kolaylıklar,işinde başarılar ve en kısa zamanda Ge ile biraraya gelmeni dilerim.Hepimizden sana sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Merhaba ,yazını okudum gerçekten çok güzel, slovakyayı çok merak ediyorum, ve orada yaşamak istiyorum , messenger'ımı eklersen sevinirim, sormak istediğim bir çok soru var ,sayfanı takip edeceğim , bana ulaşırsan çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  9. merhaba bende işim gereği slovakyada yaşamaayı planlıyorum ama oradaki hayatıda çok merak ediyor senden bilgi alabilirsem çok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle tereddüt etme,yaşamak için harika biryer.Avrupanın gelişmiş ülkeleri gibi kokuşmuş değil.
      Saygı had safhada,insanları sakin,hayat pahalı değil,modern kasaba tarzı bir yapısı var ama mükemmel.

      Sil
  10. merhaba bende işim gereği slovakyada yaşamaayı planlıyorum ama oradaki hayatıda çok merak ediyor senden bilgi alabilirsem çok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÇOK GUZEL AYRICA KULTURLU VE SAMIMILER BNM HANIM SLOVAK + TURKLERE KARSI TERS DEGILLER BNCE IDELLER IDEALI BIR ULKE

      Sil
    2. Merhaba bn de Slovakyada yaşamam lazım yani öyle söylüyorm çünkü evelenecğim ve erkek arkadaşmn işi orda bnm bi kaç sorum olacak eğer bana dönüş yaparsanız çooookk sevinirim.

      Sil
  11. Merhaba benimde işimden dolayı o tarafa gelme durumum var, birazda gece Hayatndan bahsedermisin :D

    YanıtlaSil
  12. Eylul'de yerlesmeyi ve calismayi planliyorum, evlenmeyi dusundugum kisi Slovak. Universiteden de mezun olmus olacagim Eylul'de. Yardimci olursaniz sevinirim bilgi acisindan. facebook.com//prudente1860 'den iletisim kurarsaniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba yorumunuzu okudum Merhaba bn de Slovakyada yaşamam lazım yani öyle söylüyorm çünkü evelenecğim ve erkek arkadaşmn işi orda bnm bi kaç sorum olacak eğer bana dönüş yaparsanız çooookk sevinirim. Mailim ebruclk01@gmail.com

      Sil