13 Eylül 2010 Pazartesi

Bratislava Gidiş-Dönüş

Bazı evrak işlemleri için Bratislava'daki konsolosluğa gitmem gerekiyordu. Aynı zamanda çalıştığım için en hızlı nasıl gidip dönebilirim diye araştırdıktan sonra tren ile gidip dönmeye karar verdim. Gece gidip gündüz de dönerek yolculuk en kısa sürede tamamlanabiliyor. 1-2 gün kala bilet almaya gittiğim için yataklı vagonlarda çok fazla seçeneğim yoktu, 3 kişilik bir kompartmanda 1 kişi için bilet aldım. Ancak akşam kompartmana gittiğimde başka kimse olmaması güzel bir sürpriz oldu.

İlk defa yataklı vagonda seyahat etmeme rağmen güzel geçti, yolculuk yaklaşık 7-8 saat kadar sürüyor. Bratislava, Kosice'den daha farklı, biraz daha şehir havasında, daha fazla tarihi bina var, biraz daha az yeşil sanki..

Konsolosluğu ararken yine Gps'den faydalandım, ama koordinatlarımı bir türlü tespit edemediği için harita olarak daha çok işime yaradı. Konsolosluğun kapısına geldiğimde ise yerimi tespit edebilmişti!.

Aslında şehri tam anlamıyla gezmek için çok vaktim olmadı. Evrak işlerinden sonra 1-2 saat kadar şehrin Hlavna'sını biraz gezip, yemek yiyip tekrar döndüm. Gezerken güzel bir parka rastladım:




Bu da herkesin önünde fotoğraf çektirdiği bir bina, ben de çekeyim bari dedim. Sonradan öğrendiğime göre Başkanlık Sarayı imiş.

Bratislava'dan Kosice'ye dönerken bu sefer 5 saat kadar gündüz tren yolculuğu yaptım. Yine sonradan öğrendiğime göre iki şehir arasında kuzeyden giden yol daha kısa sürerken, gece kullandığım yol güneyden giden ve daha uzun süren yolmuş.





4 yorum:

  1. artık her baktığımda yeni yazı görmeyince umudum kalmamıştı ama bugün şaşırdım, resimler de yazın da hoş bir süpriz oldu. Benim dikkatimi çeken ayrıca çok temiz olması heryerin.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,ziyaretiniz için önce teşekkür ederim.Gece'ye kesinlikle katılıyorum fotoğraflarınız çok güzel,buradaki deneyimlerinizi anlatan yazılara devam etmeniz herkes için yararlı olabilir.
    Sağlık içinde sevdiklerinizle mutlu bayramlar dilerim.

    YanıtlaSil
  3. şübat ayınada öğrenci grubu ile kösice gelice inşallah. bratislavadan tren ile kösice geçmek istiyoruz.nasıl olur. bilgi almak isteriz. yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  4. Thanks on your marvelous posting! I genuinely enjoyed
    reading it, you will be a great author.I will be sure to bookmark your blog and will come back someday.
    I want to encourage you to continue your great writing,
    have a nice morning!

    My site army fatigue Cargo pants

    YanıtlaSil